12 Şubat 2015 Perşembe

LAHMACUN

LAHMACUN 
Sık sık yaptığım bir lezzettir ama bloğumda paylaşmamışım bende de bu huy var sık sık yaptığım şeyleri bidaha ki sefere deyip unutabiliyorum. 

MALZEMELER
500 gr orta yağlı kıyma
3 adet robattan çekilmiş kuru soğan 
1 demet maydanoz robatten geçirilmiş
5 adet domates rendesi veya ben yazın hazırladığım bu http://tadimiztuzumuz.blogspot.com/2014/09/domates-sosu.html sostan kullandım 300 gr kadar
3 diş ezilmiş sarımsak
2 yemek kaşığı salça
tuz
pılbiber

Hamuru İçin 
1 su bardağı su 
Yarım çay bardağı süt
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un 

HAZIRLANIŞI
* Önce hamurumuzu hazırlayalım güzel yumuşak bir hamur elde edelim ve dinlenmeye bırakalım .
 * Bu sırada kıymalı harcımızı hazırlayalım bunun için kıymamızın içine yukarda belirttiğimiz malzemeelerin hepsini katıp elimizle bir güzel karıştıralım .
   * Hamurumuzdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparıp açalım incecik bu açtığımız hamuru ısınmış yanmaz yapışmaz tavamıza alalım ve hızlıca iç malzememizi üzerine döşeyelim kapağını kapatalım ve diğer hamurumuz açmaya gidelim biz bu hamurumuz açtıktan sonra ilk başta koyduğumuz lahmacunumuz pişmiş olacak kapağını kapattığımız için buharla birlikte cok güzel pişiriyor merak etmeyin .
 * Pişen lahmacunalrı bir tencereye alıp kapağını kapatın bu sayede hepsini pişene kadar soğumamış olacaklar ve yumusacık olacaklar.
* Ben 1 tepside resimde görüldüğü gibi fındık lahmacun yapıp 200 dere fırında 5*10 dk pişirdim.
AFİYET OLSUN 

Hiç yorum yok: