8 Mayıs 2014 Perşembe

PASTANE POAÇASI

PASTANE POAÇASI 
Pofuduk pofuduk çok güzel oldu ilk kez yaptım ben genelde mayalının içine margarin koymazdım margarin demişken sonuçta katı yağ insinden olduğu için tereyağ tabi ki kullanabilirsiniz daa sağlıklı olur ...


Bu akşam yemeğe misaifirm olduğu için mutfaktayım  sabata misaifirm vardı uğurladıktan sonra çayın yanına ikramlık hazırladım ve yemek hazırlıklarına baslamıstım.. oturdum bıraz bu sırada poaçamızın tarifini gireyim dedim 

MALZEMELER
250 gr  yumusak sanayağ
1 su bardağı ılık su 
10 gr kuru maya (yaş maya ınstant maya kullanabılırısnız)
2 yemekı kaşığı şeker
yarım çay bardağı sıı yağ
1.5. tatlı kaşığı tuz
1 yumurta sarısı üzerine
Aldığı kadar un 
İç Harı İçin 
peynir maydanoz kullandım siz dilediğnizi kulllanabılırısnız 

HAZIRLANIŞI

* Yoğurma kabımıza maya, su e şekeri dökelim e eriyip köpürmesini beleyelim köpüren mayayı beklettemeden un ariç bütün malzemeleri katıp yoğuralım  yavaş yavaş un ekleyelım ele yapışmayan yumuşak amur elde edelım e hamurumuz 2 katına çıkana kadar mayalanmasını bekleyelim 
* İç malzememizi azırlyalım peynirimize ine ine kıydığımız maydanozlarımızı, tuzumuzu ekleyip karıştıralım 
* Mayalann amurumuzundan bir parça koparıp içine peynirli arçtan koyalım v e kapatım yuarlayalım 
* Üzeine yumurta sarısı sürüp 180 deree ısıda pişilerim 

AFİYET OLSUN 


Hiç yorum yok: