15 Nisan 2014 Salı

PATLICAN SARMA

PATLICAN SARMA 
Adıyaman yöresine ait olan bu harika yöresel yemeği bir patlıcan sever olarak tavsiye ediyorum. Ana yemek olarak sunabileceğiniz şık ve lezzetli bir sunum ... Canım eşimin daha önceden közleyip buzluğa kaldırdığı patlıcanalrdan yaptım akşam yemeği görünce aa patlıcan dedi :) Ellerine sağlık çok güzel közlemişssin dedim :))) unutmuş unutmuşşş:))

MALZEMELER
500 gr kıyma 
1 çay kaşığı pul biber
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kimyon 
1 yumurta 
2-3 yemek kaşığı galeta unu  veya bayat ekmek rendesi
1 demet maydanoz
1 adet domates
6 adet közlenmiş patlıcan 
1 su bardağı  kaşar rendesi
 Yarım çay bardağı kadar sıvı yağ 
(Arzuya göre soğan ve sarımsak rendesi kullanabilirisniz 1er tane .. ben kullanmadım )
HAZIRLANIŞI
* Öncelikle kıymamızı yoğurma kabın alalım baharatalrını, yumurta ve bayat ekmek rendesini ve ince ince kıyılmış maydanozumuzu ekleyelim ve iyice yoğuralım iyi yoğurulmuş harç daha güzel şekil vermenize yardımcı olur . 

* Kıymamızı yarım saat buzdolabında dinlendrelim . Çıkarınca 6 eşit parçaya bölelim .

* Tezgahımıza streç filmi serelim ve  bir parçasını alıp kıymalı harcımızı elimizle yayalım . Kaşar serpelim ve közlenmiş soyulmuş patlıcanımız yerleştirelim .


* Ve ardından streç film yardımıyla sararlım . Bütün kıymalı harcımız bitene kaadr bu işleme devam ediyoruz .


*Ardından bu sarmalrımzıı yağlı kağıt serilmiş tepsimize dizelim üzerlerine fırça yardımıyla sıvı yağ sürelim dilim dilim dilimlediğimiz domatesleri yerleştirip 200 derece fırına sürelim .

AFİYET OLSUN 


Hiç yorum yok: