21 Aralık 2014 Pazar

ANALI - KIZLI

ANALI KIZLI

 Bir pazar akşamı dışardamı yemeğe çıksak yoksa eşime mi yemek yaptırsam acaba diye düşündüm baya :) Gündüz dıaşrdaydım tekrar çıkmak zor geldi eşime yap desem ya menemen ya da makarna yapcak :) Ehh yine girdim mutfağa geçenlerde yaptığım içli köftenin içi artınca buzluğa kaldırmıştım o aklıma geldi ve sıvadım kolları yarım saat içinde yemeğim hazırdı. Yanına bişey yapmadım misaifir çağırmadıysanız yeterli olacaktır yanında bşey aranmıyor ayran olsun yeter .


Resimlerimin görüntükalitesini hiç sevmiyorum telefonum sipariş verildi bakalım inşallah memnun kalırım kamera kalitesinden ...

MALZEMELER
2 Su bardağı köftelik bulgur
2 çorba kaşığı irmik
1 çorba kaşığı un
1 yumurta
tuz
Yarım yemek kaşığı domates salçası
Yarım yemek kaşığı biber salçası

İç Malzemesi 
Ben buzluktaki içi kullandım bu dış malzeme için 250 gr kadar kıyma olsa yeterli

250 gr kıyma
2 orta boy kuru soğan
1 çay bardağı kadar çeviz içi
pul biber
1 yemek kaşığı tereyağ
2 çorba kaşığı sıvıyağ
Yarım yemek kaşığı domates salçası
tuz
1 tutam maydanoz (ben kullanmadım.)
su

Sos İçin :
1adet kuru soğan
1 çay bardağından 2 parmak eksik sıvıyağ
Yarım yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
karabiber
pulbiber
tuz
2lt su

HAZIRLANIŞI
* Önce iç harcı için kıymamızı tencereye alalım suyunu salsı çeksi sıvı yağını katalım yemeklik doğradığımız soğanalrı katalım pişen soğanlardan sonra salçaları ve baharatları katalım tereyağını bu esnada katalım ve 10 dk daha pişirip soğumaya bırakalım.

* İç harcımız piştikten sonra soğır soğumaz buzluğa kaldıralım iç harcımız donmaya yakın vakitte kullanırsak dış harcımız da iyiyse asla dağılmadan pişecektir.

*Şimdi yoğurma kabımıza bulguru alalım ve üzerine kaynar su dökelim üzerini geçmesin ama bütün bulgur ıslanmış olsun ve ağzını kapamadan suyunu çekmesini bekleyelim ve  irmiği ekleyip salçalarını ekleyelim tuzunu biberini ekleyip yoğurmaya başlayalım ısladığımız için fazla yoğurmamıza gerek yok yumuşamış olcak zaten 5 dk kadar yoğurduktan sonra yumurtamızı ekleyeim unumuzu katalım ve biirazda böyle yoğuralım gerekirse su ekleyerek yoğurabilirsiniz elimizi yıkayıp test edelim eğer açtığınız bulgur harcı parçalanmadan açılıyorsa harcımız hazır demektir.

* Ben bu harc ile 17 tane içli köfre çıkardım diğer kalan kısmınıda misket şeklinde toplar yaptım.

*Tenceremize sıvı yağını döküp yemeklik doğradığımız soğanları katalım soğanalrı minik minik doğramallsınız pembeleşene kadar kavurun.Sonra salçalarımızı katı ve salçaların çiğliği idene kadar kavurun ardında kaynar suyu katın tuzunu ekleyin 3 dk kaynasın ve içli köfteleri atın benim tencere genişti ve bütün içli köfteleri bir anda attım kaynasınlar ve içli köftelrimiz suyun üstüne çıktıkça alın suyun üstüne çıkan köfteler ben piştim demek istiyorlar :)

* Bu köftelerimizi süzgeçli kepçe ile alıp bir kenera koyalım ve misket şeklindeki bulgur köftelerini atalım 1o dk kadar kaynatalım ve bu çorbamzıın içine içli köftelerimizide katalım 3 dk böyle kaynadıktan sonra servis edebilirsiniz.

Arzuya göre sumak ekşisi kullanabilirsiniz servis esnasında

AFİYET OLSUN 

Hiç yorum yok: