3 Eylül 2014 Çarşamba

ÇİLEKLİ 1 YAŞ DOĞUM GÜNÜ PASTASI

 ÇİLEKLİ 1 YAŞ DOĞUM GÜNÜ PASTASI 


     Öyle bir ara verdim ki bloğuma yazmaya yazamaya oturup da biir paylaşım yapmak zor geldi 

normalde kızımın doğum günü 7 temmuzda kulladık ama ben paylaşımımı ancak şimdi 

yapabiliyorum . Türkiye de aşırı bir yoğunluk vardı gezmeler alışverşler akraba ziyaretleri biraz tatil 

modu falan derken bilgisayar başına oturup yemek paylaşmak pek sıcak gelmedi han :)

Kızımın bu özel gününe kendi ellerimle bişeyler yapmak istedm ve çokta beğeni aldı . Doğum 

gününde annemdeydik ve akrabalarımz eşimz dostumuzla çok hoş bir gece yaptık .

MALZEMELER
Pandispanya İçin 
9 Adet yumurta
3 çay bardağı şeker
3 adet vanilya
3 adet kabartma tozu 
Un 
Ara Katlar İçin
1 kg çilek 
2 pakat krem şanti (her pakette 2 tane poşet çıkıyor toplam 4 poşetle yani) ve tariflerine göre süt

Üzer İçin 
1 paket krem şanti 
bonibon şekerler
ve yazı yazamak için glazür 

HAZIRLANIŞI
* Önce 3 yumurtamızı derin bir kaba alıyoruz şekerimizi ilave edip 5 dk kadar çırpıyoruz mikser yardımıyla ardından vanilyamzıı ve elenmş un ve kabartma tozumzu katıp çırpmaya devam ediyoruz un ölçüsü sizden herzamn ki pandispanya kek kıvamında olacak ve bu karışımı yağlı kağıt serili tepsimize döküyoruz 180 derece ısıda pişmeye bırakıyoruz .

* Aynı işelmi 3 kez tekrarlıyoruz ve 3 adet pandispanya keki elde ediyoruz kek hemen pişiyor biri pişerken siz diğer karışımları elde edip hemen ard arda pişirebiliyorsunuz pandispanlaraımzı çıkınca kağıttan onları kurtarıp sofra bezinin üstüne koyalım ve üzerlerni örtelm kurumasın .

* Krem şantilerimizi hazırlıyoruz soğumuş olan pantispanyanın birini alıp nerde sunum yapcaksak onun üzerien alıyoruz ben mukavva kartonunu alimünyum folyo ile kapladım ve üzerinde yerleştirdm .
* Krem şantimizi yayalım güzelce üzerine ikiye bölmüş olduğumuz çilekleri eşit miktarda dizelim çileklerin üzerinide az miktar krem şanti geçip bir diğer pandispanyamızı örtelim aynı işlemi uygulayalım ve diğer pandispanyamızı örtelim ardından süslemne işeleme gecelim ben güzelce şanti ile kaplayıp şelil verici ile kenarlarından gidip boibonlarla süsleme yaptım ve eritmiş olduğum glazür ile nurefşan 1 yaşında yazdım sizde  istediğiniz gb süsleme yapablirsiniz. 

AFİYET OLSUN 



Hiç yorum yok: