4 Haziran 2014 Çarşamba

MACAR KEBABI

MACAR KEBABI

Ayyy merak ettinizmi beni bilmiyorum ama ben sayfamda bişeyler paylaşmayı özledim hani:) Türkiyye ye geldim uzun bir yolculuktan sonra yolculuk ama hayatımda yaşadığım en kötü yolculuktu Kazakistan'da 7 yıldır yaşıyorum o kadar gititm geldim ama başıma bu gelmemişti uçak fobim başladı napcam bilmiyorum fena korkuyorum etkisi hala üzerimde İstanbul'dan bodruma gelirkende uçak kullandım uçaktayken yok bidaha binmem diyorum ama el mahkum ... 
5 saat süren bir yolculuk Tr sınırları içindeyiz 45 dk var inişe geçmemize allahım uçak bir hava boşluğuna girdi Allah tan kemerimiz takılıydı takılı olmasa tavana değmişti kafam yerimizden kalktık indik herkeste bir çığlık kranlık ortam anam gittik sandım okumadığım dua aklımdan geçmeyen birşey kalmadı Rabbim ölümünde güzelini hayırlısını nasip etsin inşallah ...Neyse ki sağ sağlım rabbim vatanaımıza ailemize ulaştırdı çok şükür işte bir süre istanbulda kardeşimde kaldım falan erken annemlere anca geldim:)) Ve öğlen bu yemeği yaptım yaparkende babam beğenir mi ki diyede geçirdim babam bile çok sevdi harika oldu sebze ve etin harika buluşması sebze yemeyen et sevmeyen mi var yapın bakın nasıl beğenerek yiyecekeler:)
Ana yemek olarak sunabilirsiniz güzel bir fırın yemeği ... 


MALZEMELER
500 gr kuzu kuşbaşı veya tavuk eti ben tavuk eti  kullandım 
2 adet patlıcan 
1adet patates
1 adet kabak
1 büyük boy kuru soğan
1 adet havuç (ben kullanmadım varsa güzel olur) 
1 çay bardağı kadar haşlanmış bezelye
4-5 yemek kaşığı zeytinyağı
300 gr kadar kaşar peynir ben köy peyniri kullandım kızarmadı ve erimedi kaşar peyniri hem erir hemde güzelce erir .
Beşamal sos İçin 
2 yemek kaşığı tereyağ
2 yemek kaşığı un 
2..5 su bardağı soğuk süt
tuz
karabiber
HAZIRLANIŞI

* Öncelikle etimizi küp küp doğrayalım ısınan tavaya atalım ve soteleyelim zeytinyağı dökelim 2-3 çorba kaşığı kadar ve küp küp doğradığımız soğanlarla soteleyelim pişirip kenara alalım .

* Sonra sebzelerimizi küp küp doğrayıp borcama alalım 4 yemek kaşığı kadar zeytinyağı döküp karıştırıp 200 derece fırına sürelim kızarsınlar.

* Bu sırada beşamal sos için tenceremize tereyağını alıp eritelim unu katıp un kokusu çıkana kadar kavuralım soğuk sütü katıp karıştıralım güzelce kıvam elde ettikten sonra tuzunu karabiberini katıp kenara alalaım .

* Fırından çıkan hafif kızarmış olan sebzelere etlerimizi bezelyemizi katıp beşamal sosu üzerinden döküp harmanlayalım ve fırına sürelim 200 derece 30 dk pişirelim sonra çıkarıp rendelediğimiz peynirleri serpipi pişmeye bırakalım Yemeğimiz hazır.
AFİYET OLSUN 





Hiç yorum yok: