21 Mayıs 2014 Çarşamba

DOMATES SOSLU KIYMALI BOHÇA

DOMATES SOSLU KIYMALI BOHÇA
Dün misafirlerime yapmıştım çok beğenildi kıymalısını ve domates soslusunu ilk kez denedim daha önce tavuklu ve beşamel soslu tarifini vermiştim bu gerçekten daha güzel oldu hem pratik lezzetli değişiklik isteyenler hiç düşünmeden deneyin derim :)

MALZEMELER
Krep İçin (bohçamız krep olcak )
2 su bardağı süt
2 yumurta
yarımçay bardağı sıvı yağ
tuz
1 su bardağı dolusu un
İç Malzemesi İçin
300 gr kıyma
1 orta boy kuru soğan 
1 ttalı kaşığı domates salçası 
1 tatlı kaşığı biber salçası 
1 adet orta boy domates
pulbiber
tuz
yarım çay bardağı sıvı yağ(benim kıymam yağlıydı hiç yağ kulllanmadım )
Sosu İçin
3 Adet domates rendesi
yarım çay bardağı kadar sıvı yağ
1 tatlı kaşığı domates salçası 
tuz
toz kırmızı biber
yarım çay baradğı sıcak su 
Üzeri İçin 
2adet domates
100 gr kaşar peyniri
HAZIRLANIŞI
* Önce kreplerimizi hazırlayalım hepsini katıp karıştıralım orta boy tefal tavada arkalı önlü hiç yağ kullanmadan pişiriyoruz ve kenara koyuyoruz 12 adet krep elde ettim bu malzemem ile ..

* Şimdi kıymalı harç için kıymamızı tavaya alalım rengi dönene kadar pişiriyoruz benim kıymam yağlıydı hiç yağ koymadan yemeklik doğradığım soğanalrı katıp kavuruyoruz pembeleşen soğanalara salçamızı da katalım kavuralım ardından domatesimizi koyalım ve 5 dk dah apişirelim altını kapatalım 

* Ilıması için bir tabağa alalım ve üzeri için sosu hazırlayalım bir tavaya sıvı yağ dökelim ve ısınınca salçasını katıp çiğliği çıkana kadar kavuralım ardından  domates rendemizi katalım tuz ve biberini de ekleyip 3-4 dk pişmeye bırakalım .

* Şimdi bohça yapmaya başlayabilirz bir tane krebimizi alıp ortasına 1.5 yemek kaşığı kıymalı harçtan katıp bohça şeklince katlayıp ters çevirip fırın tepsimize ya da borcama yerleştirelim aynı şekilde harcımzı bitene kadar bu işlemi uygulayıp tepsimize yerleştirelim .

* Ardından bu bohçaların üzerine dilimlenmiş domatesler yerleştirip  hazırlamış olduğumuz sosu dökelim 

Ve her birinin üzerine rendelenmiş kaşar koyalım 200 derece fırına sürelim kaşarlar eriyene kadar pişirelim AFİYET OLSUN 

Hiç yorum yok: