23 Nisan 2014 Çarşamba

ZEYTİNYAĞLI SARMA

ZEYTİN YAĞLI SARMA

Ya bazen bloğuma girip yayın paylaşabilmek için çaba sarfediyorum ancak fırsat bulabildim bilgisayar başına oturdum ve birikmiş tariflerimi yayınlamak istiyorum artık kızım izin verirse Allahım bir bilgisayar meraklısı resmen bende bascam bende yayın paylaşcam demiyo tabi 9 aylık kızım ama baya bir ilgisini cekmekte bu kara kutu :)

Zeytinyağlı sarmaa 2 lt yaprak dolu sise verdi fatma arkadaşım hemen sardık ve o kadar bereketliydi ki kimlere kimlere nasip oldu bir güzel o kadar yaprağı tek başıma sarmam mümkün değildi eşimden yardım aldım demeyi isterdim ama okuldaydı kendim oturdum annemle nette muhabbet ede ede sardım eşim olsaydı kaçarı yoktu geçen sene öğretmiştim birlikte sarardık artık :) 

Herkes farklı yapar yaprak sarmayı her yiğidin bir yoğurt yiyişi var misali ben fazla uzatmadan tarife geçeyim o zaman :)

MALZEMELER
3 su bardağı pirinç
2 adet büyük boy soğan 
2 adet büyük boy domates
2 yemek kaşığı domates salçası 
1 yemek kaşığı biber salçası 
pul biber
karabiber 
2 yemek kaşığı kadar kuru nane 
tuz 
1 su bardağı kadar zeytinyağ
limon 
ve yaprak eğer tazeyse kaynar suda az rengi dönene kadar 3-4 dk kaynatıyoruz eğer salamuraysa benimki salamuraydı yağprakları bol sudan geçirdim çok tuzluysa sud abekletip öyle sarın yoksa sarmanız çok tuzlu olacaktır.

HAZIRLANIŞI  
Tek tek resimlemek isterdim ama ama tek olduğum için elim bulaşık bulaşık uğraşamadım arkadaşlar ama artık bütün hanımalr biliyoruz nasıl yaprak sarılır bilmeyen arkadaşalrımız varsa eğer youtube dan bakabilirler büyük bir ihtimalle vardır.

* Pirinçlerimzi yıkayıp süzüp derin bir kaba alıyoruz .Soğanalrımzı minik minik küp küp doğruyoruz rendemele veya robotu kullanmayın sulanır tatdı böyle daha güzel olur.

* Domatesleride minik minik doğrayalım baharatları salçamızı yağımzıı katalım yani limon hariç bütün malzemeelri katıp karıştıralım tuzunu kontrol edelim sarma harcımız hazır . Annem kısa süreliğine ocakta bir iki çevirridi ben yapmıyorum .

*Ardından  benim yaprakalr salamuraydı tek tek sudan geçirdim tuzu normal di tekrar suda bekletmedne sularını süzdüm ve sarma işlemine koyuldum  hepsi bitnce tencereme dizdim 
* Sonra sarmalarımızın üzerine çıkacak kadar kaynar su döküp üzerine dolma taşınız varsa onu yoksa bir kabak ile kapatıyoruz sarmalrımız dağılmadan pişsin diye sonra tencere kapağımızıda kapatıp pişiriyoruz 

AFİYET OLSUN 



Hiç yorum yok: