23 Nisan 2014 Çarşamba

KOL BÖREĞİ

KOL BÖREĞİ 

Bu sene pek börektir baklavadır yapamadım geçen sene hamile olduğum halde su börekleri, baklavalar yapardım sürekli hayret ettim kendime nasıl yapmışım diye şimdi zor geliyor onlarla uğraşmak kızım sanırırm yormakta ve öyle zaman alıcı şeylere müsade ve vermemekte :)

Kol böreğide yapımı kolay bir nevi pratik ve eşimle severek yediğimiz bir börektir tabi bu börekte misaifrlerimz içndi . Gelelim tarifimize ...

MALZEMELER
Hamuru İçin 
1 su bardağı ılık su 
1 su bardağı ılık süt
1 yemek kaşığı maya
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı kadar tuz
10 gr maya 1 yemek kaşığı kadar
Aldığı kadar un yumuşak ele yapışmayan bir mayalı hamur yoğpurucaz.

İç Malzemesi 
ben lor ve kaşar peynir kullandım 
Sizler patatesli, kıymalı, ıspanaklı  vs. yapabilirsiniz
1 kase sıvı yağ kullanıyoruz hamurları açmak için 

HAZIRLANIŞI
* Suyumuzun içine maya ve şekeri ekleyip köpürmesini bekleyelim köpürdüğü zaman fazla bekletmeden suyunu ve tuzunuzda ekleyeip karıştıralım yavaş yavaş un ekleyerek yoğuralım ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edelim ve mayalanmaya bırakalım ben üzerine cam tencere kapağı örterek güneşe koydum pencere önüne yarım saat mayalanmasını bekledim .

*Bu sırada iç malzememizi hazırlayalım lor peynirimizin içine istediğiniz miktarda kaşar rendeleyip tuz ekleyin ve karıştırın isteğe göre maydanozda ekleyebilirsinizç

* Ardından mayalanan hamurumuzu 4 eşit parçaya bölelim ve üzerlerine un serpelim 

* Ve bitanesini alalım biraz açalım oklavamızla

* Ardından 3 yemek kaşığı sıvı yağ gezdirelim üzerinen ve her yerine sürelim yağı ve elimizle hamuru çekiştirelim açılabildiği kadar açaılsın hamuamurumuz. İlk hamurumu resimledim diğerleri daha başarılı oldu ama resimlemeye vaktim yoktu :)
* Ve şekildeki gibi iç malzememizi kenarlarına seriyoruz ve iç malzeme olan kıısmdan itibaren sarmaya başlıyoruz ve tepsimize sıralıyoruz üzerini sıvı yağ sürüp börekelrimizi 180 derece pişmeye bırakıyoruz 

* Fırından çıkınca ilk sıcağı ile üzerine su serpelim dilimleyip üzerini bir örtü ile örtelim bir 10 dk sonra servis yapabilirsiniz .

AFİYET OLSUN 








Hiç yorum yok: