8 Mart 2014 Cumartesi

TULUMBA TATLISI

Ben genelde sütlü tatlıları severim ve ağır olmayan şerbetl tatlıları tulumba tatlısını çok sevdiğim bir şerbetli tatlıdır.
 Çıtır çıtır taze taze olsada yesek diyodum geçenlerde Kazakiistan'da da bulunabilen bir tatlı değil bu yüzden kolları sıvadım ve denedim vay be dedim bu kadar kolaymış ve taze taze çok hoşuma gitti..

 Eğer daha önce profitoröl veya ekler gibi pasta yaptıysanız tulumba tatlısınıda yapabilirsiniz..
MALZEMELER
3 su bardağı su
2.5 su bardağı un 
 3 adet yumurta
100 gr tereyağ 1 yemek kaşığı nişaşta
2-3 yemek kaşığı irmik
1 tatlı kaşığı şeker
şerbet için:
4.5 su bardağı şeker
4 su bardağı su 
1 yemek kaşığı limon suyu 
Kızartmak için sıvı yağ

HAZIRLANIŞI
*Şerbetimizi pişirelim ilk önce şeker ve suyu katalım ocaktan almadan 10 dk önce limon suyunu ekleyelip altını kapatalım 
* Hamurumuza başlayalım   tenceremize suyumuzu koyalım kaynasın şekeri ekleyelim ardından yağımızı ekleyelim ve yağ da erdiğinde unumuzu dökelim ve hızlı hızlı karıştıralım 
* Hamurumuz tenceremize yapışmıyacak toparlanan bir hamur olana kadar karıştıralım 
* Hazır olan hamuru ılıması için başka bir kaba alalım , ılıyan hamura tek tek yumurta kıralım ve karıştırmaya devam edelim 
*Ardından nişaşta ve irmiği ekleyelim karıştırıp sıkma torbamızın içini dolduralım 
*  yağa sıkma torbası yardımıyda hamurumuzu sıkalım kızararn tulumba tatlımızı süzerek alıp şerbetimizin içine atatlım bu işlemi hamurumuz bitene kadar devam edelim ara ara ocağı kapatalım yağ çok ısınmasın tatlıyı çok sıcak yağda kızartmıyoruz 
AFİYET OLSUN 


Hiç yorum yok: