17 Şubat 2014 Pazartesi

COCO STAR KURABİYE

COCO STAR KURABIYE
Bu kurabiyeyi ilk kez maşide ablada yemiştim ...Maşide abla benim üniversite yıllarında tanıdığım  güler yüzlü  hoş bir ablaydı ..
Hazırlık yıllarında türkistandayız pek bişey bulamıyoruz yurt yemekleri falan öğrencilik işte ama türkistanda öğrencilik bide...:)
 bizi kahvaltılarıyla yemekleriyle mest eden bir ablaydı unutmadım onu ve yemeklerini biz türkistandayken çimkent şehrine taşınmışlardı ve bir gün çimkent gezisinde kahvaltıya gitmiştik harika bir sofra ve coco star kurabiye miss gibi nasıl da hoşumuza gitmişti ..Hemen tarifini almıştık gelen misaifrlerimize bizde yaparız diye :) 
Şimid napıyo bilmiyorum Avustralya'ya tayinleri çıkmıştı geçen  sene,  güzel insanlar her zaman özlenmeye değer, yad edilmeye, hatırlanmaya inşallah bir gün yine bir kahvaltı sofrasında buluşuruz kim bilir gerçekten Dünya o kadar küçük ki ...
Denemeyen kaldımı kaldıysa şiddetle tavsiye diyorum:)
MALZEMELER
250 gr sanayağ
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı pudra şekeri
1 adet yumurta 
2-3 yemek kaşığı kakao
12 yemek kaşığı un 
12 yemek kaşığı nişaşta
İç Malzesi iiçin
1 su bardağı süt
1.5 su bardağı hindistan cevizi
3 yemek kaşığı toz şeker
not: yağdan dolayı un ve nişaşta miktarı değişebilir ama un ve nişaşta aynı oranda olmalı hamurumuza kaşık kaşık yavaş yavaş katarak yoğuralım 
HAZIRLANIŞI
* Önce iç malzememizi hazırlayalım ki soğusun biz kurabiye hamurunu yoğurana kadar 
* Süt, şeker ve hindistan cevizini tavamıza alalım ve kıvam alana kadar karıştılaım krema kıvamından bıraz daha toplu bır karışım elde edicez soğutmak için serin bir yere bırakalım 
* Sonra kurabiye hamurumzuu yoğuralım bütün malzemeleri katalım un ve niaşata hariç onları karıştıralım  ve yavaş yavaş bir kaşık un bir kaşık nişaşta şeklinde katarak yoğuralım 
*Kurabiye hamurumuz kulak memesi yumuşaklığına ulaştığında elimize ceviz büyüklüğü kadar parça koparıp içli köfte açar gibi açalım elimizle ve soğuyan karışımdan katıp kapatalım ağzını ve dizelim fırın tepsimize
*180 derece fırında pişirelim 
*Ben üzerine hazır çikolata sosu kullandım 1 yemek kaşığı çikolata sos ve 1 çaybardağı süt pişirip soğuttum 
* Ve kurabiyeelrimi ikram edeceğim sırada döktüm çok önceden dökerseniz kurabiyelerin yumuşamısana neden olursunuz
* Çikolata sosu kullanmassanızda olur 
*AFİYET OLSUN 


Hiç yorum yok: