17 Şubat 2014 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI PATATES SULUSU

ZEYTİNYAĞLI PATATES SULUSU

tadimiztuzumuzblogspot.com
Bugün dışarda işim vardı kızımı eşim gelince bıraktım bu soğukta bebek çıkarmak akıl karı değil ; neyse işimi hallettim ve gözüm indirimlere takıldı gel benide al benide, benide benide beniidee bir an eski  emel oldum ve temiz bir alışveriş yaptım :))) 
Haftaya havalar normale döncek inşallah şuan - 9 yine buna şükür yavaş yavaş ısınınıyoruz :)) patates sulusunu anlatcaktım dimi zaten bilmeyen yoktur maksat bloğumda eksik yemek kalmasın falan:) 

MALZEMELER
4 Adet orta boy patates 
1 adet orta boy havuç
1 adet orta boy soğan 
yarım çay bardağı kadar zeytinyağ
yarım yemek kaşığı domates salçası 
1 tatlı kaşığı  kadar biber salçası
toz kırmızı biber
tuz
kaynar su
kuru reyhan 
 HAZIRLANIŞI
* Yağımızı tenceremize alalım soğanlarımızı küp küp doğrayalım ve kavuralım 
* Pembeleşen demicem şimdiye kadar hiç bir soğanın pembelştiği görülmemiştir:) rengi değişen soğanlarımıza salçalarımzıı ekleyip salçanın çiğliği çıkana kadar  kavuralım toz bibebrimzi ekleyelim
* yaklaşık 4- 5 su baradğı kadar kaynar suyu dökelim  küp küp doğradığımız havuçla birlikte tuz ilave edip 10 dk kadar kaynatalım suyumuzun özleşmesi için 
* Ve küp küp doğradığımız patateslerimizide ekleyelim ve pişene kadar orta ateşte pişirelim su ialave etmek gerekirse kaynar su ilave edebilrisiniz 
* Pişen yemeğimizi serv,s kasemize alıp üzerine kuru reyhan ekip sevis ediyoruz patates sulusuna kuru reyhan çok yakışıyor demediyseniz tavsiye ederim 
*AFİYET OLSUN 






Hiç yorum yok: