30 Ekim 2015 Cuma

Muzlu Karamelli Pasta

Muzlu Karamelli Pasta


Arefe günü evden çıkıp bayram sonu gelen ben ertesi Sabahı iki pasta yaparak kaldığım yerden devam ettim 😍 bu arada gurbette geçirdiğim en güzel bayramdı ne kadar iyi insan varmış aslında bilmediğim tanımadığım gurbetin tadı tuzu bu vefalı sevgi dolu insanlarla güzel gerçekten 😍🎀❤️🎊🎁👍
Ev sahibimizin doğum günü bugün. Görseniz bir hazırlık bir hazırlık şaşırdım o kadar yani sipariş vermek istedi ama hediye almak istiyordum zaten Pastamlarım onun için tarifi şöyle ki 

Pandispanya Için 
4 yumurta 
1 su bardağı şeker 
3 yemek kaşığı sıcak su
1 paket kabartma tozu 
3 damla limon suyu 
5 yemek kaşığı un 
Krema İçin
1.5 su bardağı süt 
1.5 su bardağı şanti (hazır basket alanlar 2 kutudan çıkan 4 poşetin 3 ünü kullanmaları yetecektir )

Üzeri İçin 
Hazır Karamel Sos kullandım 
Hazırlanışı 
Yumurtanın beyazı ve sarısını ayıralım ayrı ayrı kaplara alalım 🎀beyazını bir çimdik su ile traş köpüğü gibi olana kadar mikserle çırpalım 🎀 yumurtanın sarısını şeker ve sıcak su ile rengi 
açılana kadar çırpalım 🎀 yumurta sarısının bulunduğu kaba un ve kabartma tozunu eleyerek dökelim 🎀 kaşıkla karıştıralım 🎀 biraz katı oluyor bu Esna da yumurta beyazını unlu karışıma dökelim ve bir spatula yardımı ile söndürmeden alttan üste şeklinde karıştıralım 🎀 tabanına yağlı kağıt serili kelepçeli kalıba dökelim 🎀 180 derecede 20 -30 dk pişirelim fırından fırına değişebiliyor kürdan testi yapım kürdan kuru çıkıyorsa fırını Kapatın tahta bir kaşıkla kapağını aralayın 5dk kadar daha sonra çıkarım ılıdıdıktan sonra kalıptan çıkarıp 3 parçaya bölüm Eşit şekilde 🎀 hazırlamış olduğumuz şantiyi sütle ıslattığımız pandispanın ilk katına sürelim isteğe göre muz serelim ikinci ve 3ncü katada aynı şekilde şanti ve muz işe kaplayalım🎀 üzerini şanti ile kapladıktan sonra karamel sos gezdirelim kenarlarıma Fıstık parçaları ekledim sonuç bu afiyet şifa olsun 🎀

Hiç yorum yok: