13 Ekim 2014 Pazartesi

MÜRDÜM ERİĞİ MARMELATI

MÜRDÜM ERİĞİ MARMELATI


İlk kez mürdüm eriği marmelatı veya reçel her ikisi de denebilir her neyse ilk kez denedim. Kokusuna , rengine ve tadına bayıldım favori reçelim artık mürdüm eriği oldu mutlaka sezonundayken bitmeden yapmalsıınız 1 ay önce yaptım aslında ama ancak fırsat bulabildim yayına girmeye şimdi tarifimizi verelim.

MALZEMELER
1 kiloluk ölçüye göre vereceğim siz bu miktarları rahat 4e 5e katlarsınız eminm bu lezzetten sonra :)
1 kilo mürdüm eriği 
3 su bardağı şeker (mktari çoğaltabilirisiniz)
yarım çay kaşığı hatta kaşığın ucuyla limon  tuzu tozu

HAZIRLANIŞI 
* Eriklermzi çekirdeklernden temizleyip mutfak robatımızn içine koyalım ve püre haline gelene kadar çekelim .

* Püre haline gelen eriklerimizi tenceremize alalım şekeri ilave edelim ve kaynamaya bırakalım kaynayınca limon tuzunu ilave edelim 10  dk daha kaynatalım üzerinde braz köpüklenme olacaktır onları bir kaşık yardımıyla alalım... güzelce kıvam almış olacak sıcak sıcak kavonozumuza dökelim ağzını kapatıp ters çevirelim soğuyana kadar bekleyelim.

AFİYET OLSUN 

Hiç yorum yok: