13 Mart 2014 Perşembe

SÜT REÇELİ

SÜT REÇELİ
Ne zamandır yapmak istiyordum dün yaptım daha önce karameli yapmıştım daha koyu kıvamda bu sefer kıvamında bıraktım .Pastalarda keklerde, kurabıyelerde kullabileceğmiz harika br lezzet.. Hatta burda sütlü çay içen arkadaşlarım var bu tam onlar için oldu çayda denedim güzel ama şekerli çaya tekrar alışmak istemiyorum çay şekersiz daha anlamlı ve güzel :))))

MALZEMELER
1.5 lt süt (Bulabiliyorsanız mutlaka ev sütü kullanın ama imkanın yoksa paket süt kullanacaksanız tam yağlı süt olmalı)
1 su bardağı şeker
1 çay kaşığı kabartma tozu veya karbanot (ben kabartma tozu kullandım KARBANOT kullanmanızı tavsiye ederim daha uzun süre muhafa edebilir ve rengi daha güzel olur )

HAZIRLANIŞI
* Sütümüzü tencereye alalım ve 3de 1i kalana kadar sütümüzü kaynatalım başında bekleyin taşma ihtimaline karşı
* Ardından şeker ve kabartma tozunu dökelim bu sırada süt kabaracaktır dikkatli olun ve kıvam alana kadar karıştırmaya devam edin.
* Hazır olan reçelimizi kavanoza koyablrsinz 250 gr kadar çıkıyor yaklaşık 
AFYET OLSUN 

Hiç yorum yok: