24 Aralık 2013 Salı

İSKENDER KEBAB



EVDE İSKENDER KEBAB

Eşime sorsanız en güzel iskender kebabı ben yapıyorum 
:) e haksızda sayılmaz hani gerçekten çok güzel bir n tarif herkesin evinde kolaylıkla yapabileceği doyurucu güzel bir lezzet. Misafirlerimizede ikram edeceğimz güzel ana yemek kategorısınde hemde ..


tadimiztuzumuz.blogspot.com



MALZEMELER

2 adet pide (Kazakistan'da bulunan arkadaşlar lipoşka ekmeği ile de güzel oluyor ben onunla yaptım)
500 gram dana eti

SOS İÇİN
2 su bardağı et suyu  
2 su bardağı sıcak su
4-5 y k.domates salçası
4-5 y.k. tereyağı
tuz 
karabiber
pul biber
HAZIRLANIŞI
Öncelikle buzluktan çıkardığımız eti (tüm et olursa daha güzel olur benim ki kuşbaşı şeklindeydi öyle olunca minik minik dönerler oluyor)  ince ince kıyın sonra az bir suyla pişirin ve suyunu çekince az yağ ile kızartın sonra küp küp doğradığımız pidelerimiz az bir yağla teflon tavada  5dk kızartıyoruz dikkat edin fazla kızartmayın onları servis tabaklarına alıyoruz daha sonra bir tencerede tereyağımızı eritiyoruz salçamızı katıyoruz 2-3 dk karıştırıp et suyu ve kaynar suyumuzu ilave ediyoruz içine tuz, karabiber, pul biber döküyoruz ve 10 - 15 dk pişiriyoruz. Servis tabağına pideleri yerleştirdikten sonra etlerimizi üzerine yerleştiriyoruz sonra sosumuzu üzerine gezdiriyoruz güzelce yanınd ayoğurla birlikte hazırlıyoruz afiyet olsun  






Hiç yorum yok: