27 Şubat 2015 Cuma

ELMALI MERENGLİ SÜTLÜ TATLI

ELMALI MERENGLİ MUHALLEBİ
Bu tarif çok eski bir tarifmiş aslında ama ben ilk kez yaptım ve bayıldım havalı lezzetli ve pratik mutlaka denemelisiniz hanımlar 


MAZLEMELER
 tabanı İçin 
4 -5 adet elma soyulmuş ve dilimlenmiş 
1 su bardağı su
1 çay bardağı şeker
tarcın 1 tatlı kasığı kadar

Muhallebisi İçin 
1 lt süt
3 yumurta sarısı
1 su bardağı şeker
vanilya 
Üzeri İçin
3 yumurta akı 
1 çay bardağı şeker

HAZIRLANIŞI
* Şekerimizi tencerede eritelim karamel rengine dönünce suyumuzu katalım elmaları ekleyelim ve elmalar yumuşayıncaya kadar pişirelim yumusayan elmaları borcama alalım ve üzerine tarçın serpelim.

* Muhallebimiz için bütün malzemeelri bir tencereye alıp pişirelim göz gö zolaan kadar karıştırıyoruz muhallebi kıvamzıı elde edince elmalrın üzerien düzgün sekilde yerleştiriyoruz.

* Üzeri iöin yumurta akı ve sekeri tarş köpüğü olana kadar cırpıyoruz ve tatlımzıın üzerine seriyoruz ve 175 derece ısıda 10 -15 dk pısırıyoruz uzeri karamel renk alana kadar sonra ılımaya bırakıyoruz ve dolaba kaldırıyoruz en az 6 saat dinlendikten sonra ıkram edebilirisiniz 1 gece beklerse daha da güzel oluır 
ben ayrıca fırından cıkınca dşlşmledim üzeri kurursa diye ama kurumadı dururma göre hareket edersiniz 

Hiç yorum yok: