26 Nisan 2014 Cumartesi

KAYSERİ YAĞLAMASI

KAYSERİ YAĞLAMASI (SEBİT)
Eşimle bayıldık ilk kez yaptım bundan sonra çay davetlerimde de yapmaya düşünüyorum bir kayserili ablanın evinde yemiştim lise dönemlerimde unutup gitmiştim nette görmemle yapmam biiraz zaman aldı yapımı çok vaktinizi almıcak çat kapı gelen misaiflerinz için bile düşünebiliirisniz.

MALZEMELER
Hamuru İçin 
1 su bardağı su 
1 su bardağı süt
1 tatlı kaşığı kadar tuz
Ve aldığı kadar un kulak memesi yumuşaklığında hamur elde edicez

Kıymalı Harç İçin 
400 gr orta yağlı kıyma 
2 adet kuru soğan 
3 adet domates
1 çaybardağı su 
1 çay bardağından 1 parmak eksik sıvı yağ 
1 tatlı kaşığı biber salçası 
1 tatlı kaşığı domate salçası 
bolca pul biber
kimyon 
tuz 

HAZIRLANIŞI
* Öncelikle yoğurma kabımıza su, süt ve tuzumuz alalım yavaş yavaş un ekleyerek yoğuralım ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edelm ve hamurumuzu dinlenmek üzere üzerine nemli bez örtüm bir köşeye alalım 

* Ardından kıymalı harcımız için kıyamamızı tavamıza alalım rengi dönüp suyunu çekene kadar biz soğanalrımız yemeklik doğrayalım ve kıymamıza katalım bu sırada sıvı yağımızı ekleyip kavurmaya devam edelim soğanlar kavrulurken domateslerimizi yemeklik doğrayalım .

* Dometesleri katmadan önce rengi dönen soğan ve kıymamıza salçalarımzı katalım çiğliği gidene kadar salçalarımzılada kavuralım ve dometeslerimzi ekleyelim bahartlarını katalım güzelce 1-2 dk domateslede kavrulunca 1 çay bardağı suyu katıp kapağını kapatalım ve 10 dk kadar pşmeye bırakalım .Kıymalı sos hazır.

* Sıra lavaşları aya geldi bunun için hamurumuzu bezelere bölelim 13 beze çıktı ben sütü biraz daha fazla koymuştum 11 tanesini kullandım diğer 2sini sade lavaş yapıp kydum 

* Hamurumuzu alıyoruz merdane yardımıyla açıyoruz un ile birlikte tabi bu sırada teflon tavamızı ısıtıyoruz eşimizi çağırıyoruz pişirmesinii istiyoruz siiz bir yandan lavaşları açarken eşinizde tavada pişirme iişlemini yapmalı .

* Pişen ilk lavaşımızı servis tabağın aalıyoruz ve 2 yemek kaşığı harcımızdan  her tarafına gelecek şekilde kıymalı harcı yayıyoruz bu işlemi kat kat bütün lavaşlarda uyguluyoruz kıymalı harcımız bitenen kadar :) . Ben sadece son kata koymadım soğan salatası ve maydanozla ikram etmenizi tavsiye ederim ve tabiki yanında ayranla 

AFİYET OLSUN 

Hiç yorum yok: