16 Mart 2014 Pazar

PORTAKALLI UN HELVASI

PORTAKALLI UN HELVASI
Portakalın mevsimindeyken yapmak istedim çok güzel bir aroma katmıştı mutlaka sizde portakallı un helvasını denemelisiniz sezonu bitmedne:)
MALZEMELER
1 çorba kaşığı tereyağ
yarım çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı un 
6-7 yemek kaşığı şeker
1 adet portakal kabuğu rendesi
1adet  portakal suyu 
1.5 su bardağı su 
HAZIRLANIŞI

* Tenceremize suyumuzu,şekerimizi ,portakal rendemizi ve portakal suyumuzu katıp şeker eriyene kadar karıştıraslım
* Yağları tavamıza alıp eritip unumuzu katalaım ve kavurmaya başlayalım .
* Kavrulan unumuza hazırladığımız şerbeti katıp karıştıralım toplanana kadar .. Ben lmon sıkacağı ile şekil verip sundum üzerine hindistan cevizi veya tarçın kullanabilirisiniz 
Çikolatayı seven ben helvayı ikramederkende kullandım tercih sizin:)
AFİYET OLSUN 

Hiç yorum yok: