4 Ocak 2014 Cumartesi

MRECİMEKLİ KIYMALI MİDYE BÖREK

MERCİMEKLİ KIYMALI MİDYE BÖREK


Görünümü lezzeti bakımından harika bir lezzet çaylarınızda, akşam yemek davetlerinin yanında sunulabilir.Yufkasını kendim yaptım sizler hazır yufkadanda kullanabilirsiniz(hazır yufka kullanırsanız yağlı sulu karışımdan kullanmalısınız) ben burda hazır yufka
bulamıyorum eminim bulsam bende hazırı tercih ederdim heralde:) böylesi daha güzel ve güvenilir tabiki buyrun aşamalı olarak tarifi vereyimF

YUFKASI İÇİN MALZEMELER
1 su bardağı su 
1 çay bardağı sıvı yağ
aldığı kadar un akal
tuz

İÇ MALZEMESİ İÇİN
1su bardağı mercimek (kara şimşek) :))
150 gr kıyma
1 büyük boy soğan
sıvı yağ
tuz
Üzerine yumurta sürmeyi unutmuyoruz:)
HAZIRLANIŞI
Önce içi hazırlayıp soğumaya bırakalım mercimeğimizi güzelce haşlayalım birgün önceden suda bekletsek daha güzel olur ama o gün içerisinde haşlasanızda olur.Daha sonra küp küp doğradığımız soğanları yağda hafif ölene kadar soteleyelim ardından kıymamızı katıp soteleyelim etlerimizde pişinde suyunu süzüp mercimeğimizide katıp karabiberini tuzunu atıp karıştıralım ve soğumaya bırakalım. Ardından hamurumuzu yoğuralım bütün malzemeri katıp ve hamurumuzu açmak için bire bir un ve nişaşta kullanalım açtığımız yufkayı 4e bölelim ve aşağıda gösterdiğim gibi buyük kısmından sıvrı ucuna doğru parmağımıla büzelim içi koyuf fazla sıkmadan saralım büzgülü kısmı üste gelecek AFİYET OLSUN 







Hiç yorum yok: