14 Aralık 2014 Pazar

HALKA TATLISI

HALKA TATLISI


Allah kadir-i Mutlak .... Hasbinallah ve ni'mel vekil Allahm benim vekilim ne güzel teselli ne güzel bir inşirah esintisi ... Malesef şu dönemde de gördüğümz gibi haksızlıklara zulümlere maruz kalabiliyoruz ama biliyoruz ki hak her zaman adaletin haklının yanında şimdiye kadar kim ektiğini biçemeden gitti kim aldığı ahların hesabın veremeden gitti ... Biliyoruz ki HAK HAKLININ yanında ... Bazen çekilen sıkıntıların gelecek güzel günlerin habercisidir ya biliyoruz o günlere az kaldı ...

Uzun zamandır yoktum nerde bu kız ya hu diye merak edenler varsa çok yoğunum valla :) Ayrıca canım kızım benim benden sonra telefonuma ikinci su darbesini getirdi ve bende hem evde hem kermes odasında yaptığım pasta börekleri resimleyemedim foto makinasının kalitesini de beğenmiyorum öyle olunca kaldıı su geçirmez bir telefon almanın vakti geldiii tam benlik bişeymiş eşimin deyimiyle benim için üretmişler ..:)

Ayrıca bilisayar başına oturup bloğa girmek ve yayın yapmak biraz zamanımı alıyor çünkü bilgisayar başına oturunca sadece bloğa girmekle kalmıyorum :)) Yükseka  lisans öğrencisi olarak ödevlerim çalışmam gereken ders notlarım ve birde kzı annesi olunca bloğuma ara verebiliyorum bidaha bu kadar ara vermemek ümiidiyel görüşürüz beni yorumsuz bırakmayın bu benim için önemli ...

Eveet gelelim şu mübarek halka tatlısına ya da tulumba ikiside aynı aslında şekil itibariyle ayrılıyorlar yurt dışında olmamdan dolayı burda bu tatlıyı bulamıyoruz ve eşimle canımız isteyince yaparım ve artıkk yapa yapa nasıl çıtıır yapabilirim öğrendim size püf noktalarıyla anlatacağım yapım aşamalrını çektiğim başka bir makinada kaldı onlara ulaşınca onlarıd ayayınlarım tekrar ama anlamıcak bişey yok okuyuncada anlıcanızdan eminim .. Ben de istiyorum her yemeğimi yapım aşamalarıyla resimleyeyim ama zor oluyo benim için çok hızlı hareket eden biri olarak resimlemeyle uğraşmak pekte benlik değil açıkcası ne dersiniz zorlayayım mı kendimi :)

MALZEMELER
Eğer daha önce profitoröl ya da ekler gibi tatlılar yaptıysanız sizin için bu tatlıyı yapmka hiçte zor olmıcak ...
Hamur Kısmı İiçin
2 su bardağı su
2 su bardağı un 
125 gr sanayağ
2 yemek kaşığı şeker
bir çimdik tuz:)
2 Yemek kaşığı irmik
1 yemek kaşığı tepeleme nişaşta
4 yumurta

Şerbeti İçin 
3.5 su bardağı şeker
3.5 su bardağı su 
çay kaşığının ucuyla limon tozu

KIZARTMAK İÇİN SIVIYAĞ 

HAZIRLANIŞ
* Önce  tenceremize şerbet için şeker ve su yumu koyup kaynatalım 5dk sonrası limon tozunu koyalım ve 15 dk daha kaynatalım ve soğumaya bırakalım ılıdıktan sonra buzdolabına kaldıralım soğuk olması önemli.

* Ardından hamurunı yapmak için tenceremize suyu şekeri  ve yağımızı koyalım ve kaynamasını bekleyelim bir çimdik  tuzumzuda katalım ve kaynayan suyun içine 2 bardak unumuzu katalaım ve karıştıralım bu  esnada altını kısalım ocağı ve topaklanan unu aça aça karıştıralım topaklanan bir hamur olacak ama kaşık  yardımıyla karıştırarak bun u açıcaz yaklaşık 5 dk karıştıra karıştıra pişirelim ve tenceremizi kenara alalım ılımasını bekleyelim ılıdıktan sonra 4 yumurtayı kıralım ve mikserle çırpalım pürüzsüz bir hamur elde edelim ardından nişaşta ve irmiği katıp elimizle yoğuralım yapışkan bir hamur olacak bunu sıkma torbasına alalım bu hamuru resimledim eklicem daha sonra makinayı açablrsem :)

* En zevkli kısmına geldik kızartmak için tavamıza bol sıvı yağ döküp ısınmasını beklemeden sıkalım tatlımızı tavamız çok ısınınca altını kapatalım ılımasını bekleyelim tabi bu esnada tatlıları pişirmeye devam ediyoruz pişen tatlımızı hemen alıp şerbetin içine atıyoruz ve fazla bekletmeden bir tabağa alıyoruz tatlı sıcak şerbet soğuk olduğu için hemen içine çekecektir zaten şerbette çok bekletirseniz yumuşama olur 

 AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok: